Teatriarvustus. Kaja Kann: jumala-armastus, mis ei kannata päevavalgust. “Iraani konverents”

Iraani konverents. Foto: Theatrum

Lembit Peterson lavastas Theatrumis juba kolmanda Ivan Võrõpajevi näidendi. Varem oleme näinud “Joobnuid” ja ““Delhi” tantsu”, nüüd siis “Iraani konverentsi”, mille tõlkis Tiit Alte. Kavalehel ütleb lavastaja, et teemaks on armastus, aga otseselt püüavad esinejad konverentsil mõista ja mõtestada iraanlaste elu ning olemist.

Lavastus: Ivan Võrõpajevi “Iraani konverents”. Lavastaja: Lembit Peterson. Kunstnik ja helikujundaja: Marius Peterson. Osades: Maria Peterson, Lembit Peterson, Kristjan Üksküla, Ott Aardam, Laura Peterson, Andri Luup, Anneli Tuulik, Helvin Kaljula, Tarmo Song, Marius Peterson, Mare Peterson, Tiit Alte, Eva Eensaar. Esietendus 7. veebruaril Theatrumis.

Võrõpajevit on meie teatrites juba päris palju lavastatud ja pole ka midagi imestada – ta on väga hea ja selge käekirjaga meie kaasaegne, sündinud 1974. aastal, vene juurtega näitekirjanik, kes töötab üle maailma. Lembit Peterson ütleb ajakirjas Teater. Muusika. Kino, et tema sooviks on avastada asju, millega autor ise tegeleb, ja see käivitab ka minu otsingu, leidmaks erinevusi ja ka sarnasusi näidendi (autori) ning lavastuse (lavastaja) sõnumite vahel.

Kaja Kann

Kaja Kann on kaasaegse tantsu koreograaf, tantsija ja treener, ZUGA ühendatud tantsijate ning OMAtsirkuse üks asutajaid. Tegutseb üha enam ka kultuuriajakirjanikuna ja kirjanikuna. Tema teine raamat "Tänavatüdruk" (2020) pälvis Tallinna Ülikooli kirjanduspreemiate jagamisel eripreemia. Loe artikleid (19)