Disainer Triinu Pungits: moes valitseb lisaks materiaalsele küllusele ka infoküllus

Eesti moedisaini kõige olulisema auhinna, Kuldnõela, pälvis tänavu moelooja Triinu Pungits. Foto: Erlend Štaub.

Julge, omapärase ja iseloomuga käekirjaga moelooja Triinu Pungits, tänavune Kuldnõela võitja, on Eesti moepublikut hoidnud põnevil ligi 20 aastat. Pungitsa pompoossed, suurejoonelised vormid on alati olnud Eesti ülejäänud moemaailmast teises võtmes, millele on lisanud veel tubli annuse eripära tema enda loodud mustrid. Ta on Eestit esindanud rahvusvahelistel konkurssidel Vene Moenädalast kuni Londoni Moenädala raames toimunud Fashion Scouti “Ones To Watchini”. Rääkisime Triinu Pungitsaga Eesti moes kahe aastakümne jooksul toimunud muutustest, Võrumaal veedetud lapsepõlve mõjust ja sellest, mis moemaailmast edasi saab.

Kui mõtled tagasi, siis mis Sind alguses moe juurde tõmbas? Võimalusi ennast kunstis väljandada on ju lõputult.

Äkki on vastus seal, et võimalused olid siis nii kasinad. See motiveeris. Otseselt eeskujusid kellelgi ju Eesti moes polnud, pidi nullist alustama. Sul on tühi leht – ja ka mingid puudused ning puudujäägid, mida tuli lahendama hakata. Minu puhul mängis rolli kindlasti ka see, et astusin Eesti Kunstiakadeemia tekstiiliosakonda, aga puhtalt traditsooniline tekstiil mind ei köitnud, tahtsin näidata seda läbi moe, panna selle liikuma.

Silvia Pärmann

Silvia Pärmann on Edasi kaasautor, fotograaf ja ajakirjanik, kes on viimased kümme aastat toimetanud mitut arhitektuurile, disainile või moele keskenduvat ajakirja. Loe artikleid (186)