Tanel Veenre: olen nagu nahkhiir nõuka multikast

Tanel Veenre. Foto:Kirill Gvozdev.

Tanel Veenret ei pea tegelikult kellelegi tutvustama. Kunstnik ja disainer. Värvide maaletooja. Julge katsetaja. Iga ta samm on välja mugavustsoonist, olgu see loomingus või äris. Kellel veel võiks tulla mõte toota Eestis ja müüa Hiinas? Kohtusime Tanel Veenrega tema sumedas stuudios kuulsas Hobusepea tänava majas, kus igal korrusel ja iga ukse taga Eesti ehtekunstnikud tööd teevad, et rääkida Hiinast ja TikTokist, masstootmisest ja eksklusiivsusest, kunstist ja kübaratest ning muidugi ka muutuvast maailmast. 

Sa pole paljude Hiina fashionista’de ja disainihuviliste jaoks juba mitu aastat enam tundmatu nimi. Kui enamus ekspordile mõtlevaid disainereid vaatab Skandinaaviasse ja Euroopasse, siis kust tuli sul mõte üsna tundmatus Hiinas pea ees vette hüpata?

Kui ekspordimõtted tekkisid, siis muidugi käisin kõigepealt Euroopas maad kuulamas. Käisin spioneerimas messidel Berliinis, Milanos, Helsingis ja Pariisis, Stockholmi ja Kopenhaageni moenädalatel. Ja selle põhjal tekkis arusaam, et Euroopa suunas ei tasu üldse pingutada. Töötunnid ja energia ei tule tagasi. Aga läbi õnnelike juhuste avanes vaikselt Hiina uks. Huvi kasvas plahvatuslikult, kui üks oluline stiiliikoon postitas endast pilte “marjadega” ja lükkas lumepalli veerema. 

Silvia Pärmann

Silvia Pärmann on Edasi toimetaja, fotograaf ja ajakirjanik, kes on viimased kümme aastat toimetanud mitut arhitektuurile, disainile või moele keskenduvat ajakirja. Loe artikleid (174)