Kuraator Kati Ilves: “Vahepeal tekkis tunne, et äkki reivikultuur kuulubki muuseumi”

Kati Ilves Burning Man festivalil USAs Nevada kõrbes (2019). Foto: Jaanus Torp.

KUMU kuraator Kati Ilves keskendub oma praktikas kaasaegse ühiskonna võtmeteemadele nagu kõrgtehnoloogia ja inimese suhe, populaarkultuur ja võrgustunud maailm ning loodusteaduste väljendusviisid kunstis. Tema viimaste aastate suurprojektide hulka kuuluvad näiteks 2017. aastal 57. Veneetsia biennaalil Katja Novitskova isikunäituse kureerimine Eesti paviljonis ning räppar Tommy Cashi ja moelooja Rick Owensi ühisnäitus.

3. mail avaneb KUMU kunstimuuseumi kaasaegse kunsti galeriis Kati Ilvese kureeritud näitus “Terve öö üleval. Reivikultuur lähivaatlusel”, mis vaatleb reivi kui poliitilis-poeetilist nähtust ning selle lõimpunkte ühiskondlike protsessidega. Intervjuus tuleb juttu reivist, kunstist, nende mõlema kohast ühiskonnas ning tulevikust pandeemia ajal. Kati Ilvesega vestles vabakutseline kuraator ja kultuurikriitik, Eesti Kunstiakadeemia magistrant Maria Helen Känd. 

Miks ikkagi panna 2021. aastal kunstipublik vaatama tagasi 1980–90ndatesse, mida on meil täna tehaseangaaride pidudest või vabaõhureividest ammutada?

Maria Helen Känd

Maria Helen Känd vabakutseline kuraator ja kultuurikriitik, Eesti Kunstiakadeemia magistrant. Tänavu pälvis ta Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse, Eesti kunstiteadlaste ja kuraatorite ühingu esimest korda välja antud aasta kunstikriitiku stipendiumi. Maria Helen kirjutab Edasile kunstiteemadel. Loe artikleid (5)