Raadio Tallinna ja Jazzkaare koostöös sündis idee tuua valgusvihku need, kes jäädvustavad festivali pildis. Valmis viieosaline sari “Fookuses fotograaf”, kus kaamera ees võtavad istet Sven Tupits, Liis Reiman, Kaupo Kikkas, Siiri Padar ja Rene Jakobson ning vaataja saab aimu muusikafotograafia rõõmudest ja väljakutsetest. Kindlasti on andunumad kontserdikülastajad neid silmanurgast märganud. Kuid lisaks nende märkimisväärsele pildimaterjalile, mida nad meile aastate jooksul on pakkunud, mida me neist päriselt teame?
Siiri Padari teekond fotograafina sai alguse just tänu muusikale. Olles seadnud endale eesmärgiks elada ilusat ja huvitavat elu ning luua ja vastu võtta head, tõdeb ta, et Jazzkaar on tema jaoks tõeline jackpot. Padar tunnistab, et see kogemus on teda arendanud nii isiksuse kui ka fotograafina. Hea koorikaaslane kutsus ta kümmekond aastat tagasi festivalile vabatahtlikuna pildistama ja õige pea armus ta nii fotograafiasse kui ka jazzmuusikasse. Algus võis olla ebalev, kuid aastate jooksul toimus karastumine ning ta õppis tunnetama, kust ta on nähtav, millal olla varjus ja millal tuleb olla ka veidi jultunud, et saada kätte parimad kaadrid. Hingelt romantik, oskab Padar ette aimata väiksemaid sündmusi ja märgata väljaütlemata mõtteid ning see on selgelt nähtav ka tema töödes.
Vaheldustvajava inimesena leiab Padar, et argitöö finantsalal ja fotograafia on seni olnud teineteisele väga heaks täienduseks. Lisaks muusikafotograafiale leiab Padar rohkelt rakendust üritus- ja pulmafotograafina. Sel sügisel alustas ta loogilise jätkuna andragoogikale magistriõpinguid eesti keeles ja kultuuris teise keelena ning ootab huviga, kuhu see kõik välja viib.
Mõtteid videost:
- Eks mul hing ikka väriseb sees, kui teen midagi sellist, kus pean natukene välja paistma. Esimene eesmärk on siiski, et sa oleksid varjus ja ei segaks protsessi, aga suudaksid kätte saada vajalikud jäädvustused. See on alati põnev, see on väljakutse.
- Muusikutel on tihtipeale kalduvus teha just nendel õrnadel-helladel hetkedel maailma parimaid nägusid ja siis ei tohi teha katiku klõpsu, sest see häirib ning õrn hetk kaotab oma lummuse.
- Mulle meeldib, kui kontserdi alguses on aega inimest natuke jälgida ja õppida teda tundma. Mismoodi ta liigub ja kuidas mõtleb. Tihtipeale on artistid alguses nagu õpetaja, kes uue klassi ette astudes tunneb ennast ärevana. Nad lähevad vabamaks veidi hiljem. Alguses on hea jälgida, mismoodi nende miimika töötab või kui palju nende silmad üldse lahti on.
- Ma vaatan alati kõigi pealt, mida keegi on avastanud, mis nurki keegi kasutab, millega mängib. See on minu jaoks põnev. Mulle ei meeldi järgi teha, aga see annab mingit abstraktset taju juurde ja aitab mul järgmistel kontsertidel uusi ideid genereerida.
- Kui Judith Hill tuli Tallinna esinema – ta on selline raju, tore popmuusik ja väga kirglik – no see võttis küll jala tatsuma. Millegipärast arvati, et see võiks istekohtadega kontsert olla, ja siis kõik see rahvas istus seal – aga mina läksin teisele korrusele rõdu peale, nii et minu all trummar mängis ja ma nägin neid kõiki paari meetri kauguselt. Muusika mängis, mina tegin samal ajal ülevalt pilte ja tantsisin kardina taga ning keegi ei näinud mind. Oli väga lõbus, ma pean tunnistama.
- See töö annab mulle privileege tunnetada muusikut, tema hinge, näha teda natuke lähemalt kui saalist. Siis saad hoopis teisi rakursse. Ma olen üsna liikuv ses osas.
- Meil on üsna ranged reeglid, näiteks liigu võimalikult vähe – minu jaoks tähendab see seda, et liigu teiste jaoks märkamatult ja/või võimalikult vähe. Ma siis kombineerin neid. Ja siis ongi nii, et lööd kardina taga tantsu ja kuna keegi seda ei näe, siis on ju hästi!
Vaata videot:
Raadio Tallinn pakub sagedusel 103,5 ja aadressil raadiotallinn.err.ee segamatut muusikavalikut neile, kes ihkavad oma tegevuste saateks muusikat – olgu see siis kodus, kontoris või autos. Samas ei suhtu nad sellesse helide valikusse ükskõikselt, vaid ootavad rikkalikku värvigammat ja meeleolu. Igal täistunnil saab Raadio Tallinnast kuulata ERR-i raadiouudiseid ning õhtuti BBC ja RFI programme.