Aurelia Aasa: arthouse-kino doomscroll’imise ajastul

Kaader Wes Andersoni filmist "Prantsuse lähetus". Foto: kuvatõmmis

Milline on autorikino positsioon superkangelaste keepide taha varjunud miljardiäris?

Kino Sõpruse püsikunde, hea sõber Johannes Lõhmus ütles kunagi, et tal hakkab imelik olla, kui ta kaua kinos ei käi. Arvestades, et eestlane külastab aastas kino keskmiselt kaks korda, istub ta sageda kinokülastajana tihti ilmselt üksi saalis. Ühelt poolt seilab filmitööstus laineharjal. Hollywood on jõudnud taas isegi Laagna teele ning valdkond on streikide, pandeemia ja muutunud vaatamisharjumuste kiuste majanduslikus kasvutrendis. Kassarekordidki kinnitavad, et Barbie, Batmani ja Kung Fu Panda jaoks on käkitegu maailma päästmise kõrval sadu miljoneid koju tuua. Pigem on küsimus: milline on autorikino positsioon selles superkangelaste keepide taha varjunud miljardiäris?