Augusti keskel lahkunud prantsuse filminĂ€itleja Alain Delon jĂ€ttis oma ajastu silmapistva esindajana unustamatu jĂ€lje kollektiivsesse mĂ€llu. Enama kui […]
Category Archive: Kino
Ajaloo jooksul on ĂŒheks levinumaks naissoost antagonistiks olnud nĂ”id, mĂ€rgib filmiajakirjanik Emel-Elizabeth Tuulik. Vaatame arhetĂŒĂŒbi sisse. Allikates kujutatakse […]
Oleme sel teel ahelsuitsetajast poetessiga, kelle salapĂ€rane naeratus vĂ”lub nii mehi ekraanil kui vaatajat teisel pool ekraani. Film […]
Benedict Cumberbatch on loonud jĂ€lle ĂŒhe hullumeelse karakteri. Seriaal: âEricâ. Looja Abi Morgan, nĂ€itlejad Benedict Cumberbatch, Gaby Hoffmann, […]
“Kore-eda oskab vaataja aeglaselt loo keerisesse tĂ”mmata. Film mĂ€ngib vaataja tajudega ja suudab kahe tunni jooksul arvamust mitu […]
Briti menulavastaja Guy Ritchie loodud uus krimikomöödia viib âvana hea Inglismaaâ maamĂ”isatesse ja maa alla, poksisaalidesse ja narkoĂ€rikate […]
Selles maailmas pigem sosistatakse ja palvetatakse kui rÀÀgitakse ning vaataja nĂ€eb pigem sĂŒndmuse tagajĂ€rge vĂ”i pĂ”hjust, aga mitte […]
Eelmine aasta oli vĂ”ib-olla ĂŒks meeldejÀÀvamaid filmiaastaid viimase kĂŒmnendi jooksul. Filmiajakirjanik Emel-Elizabeth Tuulik vaatab tagasi Oscaritele, kus polnud […]
Ajal, mil kinolinadel toimuv aina enam reaalsusest irdub ja reaalsus katastroofifilme meenutab, on hea saada kinnitust, et ka […]
Kultuuriajakirjanik Konstantin Kuningas vaatleb viimase aja moeteemalisi sarju ning ĂŒldistab nende pĂ”hjal, kuhu kuulub mood meie igapĂ€evases elus […]
Helen Takkini esimene tĂ€ispikk mĂ€ngufilm “Elu ja armastus”, nagu ka A. H. Tammsaare samanimeline psĂŒhholoogiline romaan (1934), otsib […]
âBeefâ kubiseb stseenidest, kus tegelasi Ă€rritavad kĂ”ige tĂŒhisemad asjad ja need olukorrad eskaleeruvad ÀÀrmusteni. Nauditav. Telesari: âBeefâ (USA, […]
Frankofiil Tiina Richard kirjutab Ă€sja Eesti kinodesse jĂ”udnud kunstnik Pierre Bonnardi kĂ€sitleva filmi taustast ja tĂ€hendusest Prantsuse ning […]
âPoor Thingsâ on oma eristuva filmimaailma loomiselt vĂ”rdne lĂ€bi aegade parimate visionÀÀrlike lavastajate sĂ€ravaimate töödega. Ja lisaks kannab […]
Kolm sarja, mida ma ei ole pooleli jĂ€tnud ja soovitan teistelegi. âFool Me Onceâ, Netflix Suurbritannia 2024. Looja […]
PsĂŒhholoogiline vaikselt kruttiv draama nagu âLeave The World Behindâ kustutab ĂŒkshaaval tuntud maailma lampe ja viskab Ă”uele tasapisi […]
“Nii silmailu kui sisu poolest on âNĂ€htamatu vĂ”itlusâ tĂ”eliselt kaunis film. VĂ€rvirohke visuaal, ĂŒlitĂ€psed kadreeringud, sĂ”rmeotsteni viimistletud koreograafia,” […]
âLangenud lehedâ on kuiva huumoriga pritsitud lugu Almast ja Holappast, kes kohtuvad kohalikus karaokebaaris ning armuvad. Alma töötab […]
TĂ”nu Ănnepalu mĂ”tiskleb Liis Nimiku uut filmi “PĂ€ikeseaeg” vaadanuna ÀÀremaa olemuste ĂŒle. Dokumentaalfilm: “PĂ€ikeseaeg”. ReĆŸissöör Liis Nimik. Klara […]
“Liigse originaalsusega film ei ĂŒllata, kuid Ruumet loob (vĂ€hemalt Eesti filmis) mugavustsoonist kauge paralleelmaailma, milles hommikusöögiks ĆĄampus, shibari-töötoad, […]
Rahvusvaheliselt kinnistunud stereotĂŒĂŒp naisest filmis kui pelgast meestegelase tugisambast pole Eestis eriti kinnistunud, samuti ei saa öelda, et […]
Ilmar Raag loeb ja vaatab ulmeklassikasse kuuluvat âNavigaator Pirxiâ ning leiab, et selle kirjutamise aeg oli optimistlikum kui […]
Ivo Uukkivi teeb selle filmi tugevaima rolli, mille kokkupuude reaalsusega on suurem, kui keegi finantssektoris omale kunagi tunnistada […]
Greta Gerwigi âBarbieâ on ĂŒks aasta ĂŒllatajaid – kolme esimese nĂ€dalaga ĂŒletas kassatulu miljardi dollari piiri ja Greta […]
TĂ€nases filmiskeenes kehtib justkui standard, et film peaks Ă”hku jĂ€tma kaaluka narratiivi, mingi teema, vahest isegi poliitilise seisukohavĂ”tu. […]
Eestlased on valmis kĂŒpsetanud ĂŒhe korraliku ameerikaliku ulmeka. Film: “Lapsmasin” (Eesti). ReĆŸissöör-stsenarist Rain Rannu. Osades Johann Urb, Anna […]
“The Diplomat” on keeleline ja poliitiline tulevĂ€rk. Seejuures tulistatakse pihta. VĂ”ib-olla hooaja parim sari. Sellest kirjutab MĂ€rt Milter. […]
Marianne KĂ”rver on reĆŸissöör, kes avab oma dokfilmides kultuuriinimesi ja -nĂ€htusi. Neid filme vaadates tekib ĂŒhtaegu kummastus ja […]
Filmiarvustus. Tõnu Karjatse: nagu “Erik Kivisüda”, aga veidi vanemale vaatajale. “Viimane vahipost”
âViimane vahipostâ jÀÀb kuhugi kassafilmi ja autorifilmi vahelisele eikellegimaale – laia vaatajaskonna jaoks liiga komplitseeritud ja festivalide jaoks […]
Vabandust muidugi valimiste ajal iiziriidingu pĂ€rast, aga kinohuvilisena on ĂŒks mulje minus aina sĂŒvenenud ja vormub nĂŒĂŒd ettepanekuks. […]