Henri Hütt: katkeid tehnoloogiast, kunstist, loodusest ja kontaktist. Essee

Kaader kunstnik Nastja Säde Rönkkö videoteosest "Soovana", mida näeb Tartus 29.6.–25.8.2024 rahvusvahelisel tehnoloogilise kunsti näitusel "Metsavaimud masinas".

Elu reaalses maagias, mille kohaselt kõik me ümber juhtub kui nõiaväel, protsessidest täpsemalt aru saamata ning neisse süvenemata, hakkab ümber saama ja peale on kasvamas veel sügavam, arusaamise ülehindamise järgne ajastu, ütleb kunstnik Henri Hütt essees digitaalse oleviku ja tuleviku kunstist ning selle seosest loodusega.

Käesolevad ja väesolevad kunstid

Tehnoloogiat vahendina kasutavate kunstižanrite loetelust võib leida palju arusaadavat. Eksisteerib arvutikunst, digitaalkunst, tehnoloogiline kunst, multimeediakunst, kineetiline kunst, interaktiivne kunst, generatiivne kunst, internetikunst, uue meedia kunst, NFT-kunst, kuid võiksid olemas olla ka juhtmeta kunst, gravitatsiooniväljale allumatu kunst, valges helendav kunst, lõputu lõpuga kunst, ühendusteta kunst, tabamatu kunst, arusaamatu kunst, eneseteadmatu kunst või maandatud ning maandamata kunst. Ikka kõrge lennuga, sest kunst peaks (lisaks maailma päästmisele) liigutama piire reaalsuse ja irreaalsuse skaalal, jättes viimase keset kõike võimatut peategelase rolli.