Tiina Richard. Krahv Monte-Cristo kui prantslaste Kristus

Kaader filmist. Foto: forumcinemas.ee

Meiegi kinno jõudnud Alexandre de La Patellière’i ja Matthieu Delaporte’i värske film “Krahv Monte-Cristo” jõudis Prantsusmaal novembri alguseks enimvaadatud filmide etteotsa, olles kogunud üle üheksa miljoni kinokülastuse. Aluseks olev Alexandre Dumas’ samanimeline romaan on Prantsusmaal jätkuvalt tähtis kultuuriline verstapost ning Monte-Cristo üks prantslaste rahvuslikke sümbolkujusid. Tiina Richard vaatleb nähtust.

Alexandre Dumas (1802–1870), kelle looming sisaldab üle 300 teose, on enamat kui 19. sajandi kirjanik; müüdiloojana on ta kujundanud terveid põlvkondi, inspireerinud nii kirjanikke kui filmitegijaid eri paigus. 1872 kirjutas Victor Hugo: “Alexandre Dumas’ nimi on ületanud Prantsusmaa ja Euroopa piirid ning tuntud kõikjal maailmas, rikastades kujutlusvõimet ja äratades lugemisjanu.” Jean Cocteau arvas, et “Dumas võib olla ainus tõeline ajaloolane, sest tema väljamõeldised mõjuvad sedavõrd usutavalt”.