Sõpruse kinos toimub 25. oktoobrini prantsuse filmilavastaja Agnès Varda retrospektiiv, mille käigus linastub kaksteist tema täispikka tööd nii mängufilmi kui dokumentalistika vallast. Kava algas Varda esimese filmiga aastast 1955 (“Pointe courte”) ja lõpeb viimasega (“Varda kui Agnès”, 2019) ning hõlmab kõiki tema tähtsamaid töid üle 60 aasta pikkusest režissöörikarjäärist. Kes aga oli Agnès Varda ja miks me temast räägime?
21. sajand on toonud filmimaailma tohutud muutused. Enamikule meist meenuvad eelkõige tehnoloogilist laadi pöörded, olgu voogedastusplatvormide jõuline tulek inimeste argiellu, eriefektide ja arvutigraafika tiigrihüppeline areng või palju kardetud tehisaru saabumine eri filmivaldkondadesse, mis hakkab kindlasti kapitaalselt muutma homset päeva. Selle kõrval on aga tõsisemalt asutud ümber vaatama ka filmikunsti ajalugu ja tänapäeva ning tagantjärgi rohkem esile tõstma teadlikult ja tahtlikult marginaliseeritud inimgruppide panust selle ajaloo kujunemisse. Nii on hakatud otsima suuremat rassilist ja kontinentidevahelist tasakaalu, et leevendada tänase filmiajaloo kaanoni selget “keskealise valge mehe” kesksust ning kindlasti ka soolist võrdsust.