âMegalopolisâ on vanameistri kĂ”ige abstraktsem, kontseptuaalsem ja eksperimentaalsem film. Film: “Megalopolis”. ReĆŸissöör Francis Ford Coppola. NĂ€itlejad Adam Driver, […]
filmiarvustus
TĂ”enĂ€oliselt ei ole ĂŒhtegi dokki vĂ”imalik vaadata tĂ€iesti puhtalt lehelt. IgaĂŒhel meist on hoiakud, eelarvamused ja teadmised, mille […]
Selles maailmas pigem sosistatakse ja palvetatakse kui rÀÀgitakse ning vaataja nĂ€eb pigem sĂŒndmuse tagajĂ€rge vĂ”i pĂ”hjust, aga mitte […]
PsĂŒhholoogiline vaikselt kruttiv draama nagu âLeave The World Behindâ kustutab ĂŒkshaaval tuntud maailma lampe ja viskab Ă”uele tasapisi […]
“Liigse originaalsusega film ei ĂŒllata, kuid Ruumet loob (vĂ€hemalt Eesti filmis) mugavustsoonist kauge paralleelmaailma, milles hommikusöögiks ĆĄampus, shibari-töötoad, […]
Filmiarvustus. Tõnu Karjatse: nagu “Erik Kivisüda”, aga veidi vanemale vaatajale. “Viimane vahipost”
âViimane vahipostâ jÀÀb kuhugi kassafilmi ja autorifilmi vahelisele eikellegimaale – laia vaatajaskonna jaoks liiga komplitseeritud ja festivalide jaoks […]
Ei tehta just liiga palju stiilipuhtaid gooti pĂ”nevikke, mida pole keeratud komöödiaks vĂ”i âvĂŒrtsitatudâ totrate eriefektidega, âkaasajastadesâ limaste […]
Cannes. HĂ€vitajad kihutavad ĂŒle glamuurist sĂ€riseva punase vaiba, jĂ€ttes USA ja Prantsusmaa lipuvĂ€rvidele viidates taevasse valged, punased ja […]
Kirjanik ja kultuurikriitik Peep Ehasalu mĂ€rgib, et senised arvustajad on aktiivselt mööda vaadanud tĂ”igast, et meiegi kinodes jooksvat […]
Prantsuse filosoof Georges Didi-Huberman on kirjutanud raamatu, mille pealkirjast olen need kaks sĂ”na, ĂŒhe fraasi vĂ”tnud. Pealkiri on: […]
Kui ma vĂ€ike olin, kuulsin iga pĂ€ev kisa: “Ma tapan su Ă€ra! Ma tapan su Ă€ra!” Need olid […]
Hollywoodi peateedelt juba ammu kĂ”rvale keeranud Nicolas Cage vallutab ekraani rohmaka, rĂ€situd kalkarina. Ta ajab filmis âPigâ (ma […]
PrĂŒgist vĂ”rsub popkultuur, nĂ€itab âCruellaâ, mis on rohkem kui lĂ”bureis, koerad ja vargad. Satume Londonisse 70ndail, mil murdus […]
Ratsionaalses plaanis on âĂkskord Hollywoodisâ mĂ”te kirjutada ĂŒmber tĂŒkike filmiajalugu. Irratsionaalses plaanis nĂ€itab Tarantino oma muinasjutuga kahte asja: […]