Eelmine aasta oli võib-olla üks meeldejäävamaid filmiaastaid viimase kümnendi jooksul. Filmiajakirjanik Emel-Elizabeth Tuulik vaatab tagasi Oscaritele, kus polnud […]
Category Archive: Kino
Ajal, mil kinolinadel toimuv aina enam reaalsusest irdub ja reaalsus katastroofifilme meenutab, on hea saada kinnitust, et ka […]
Kultuuriajakirjanik Konstantin Kuningas vaatleb viimase aja moeteemalisi sarju ning üldistab nende põhjal, kuhu kuulub mood meie igapäevases elus […]
Helen Takkini esimene täispikk mängufilm “Elu ja armastus”, nagu ka A. H. Tammsaare samanimeline psühholoogiline romaan (1934), otsib […]
“Beef” kubiseb stseenidest, kus tegelasi ärritavad kõige tühisemad asjad ja need olukorrad eskaleeruvad äärmusteni. Nauditav. Telesari: “Beef” (USA, […]
Frankofiil Tiina Richard kirjutab äsja Eesti kinodesse jõudnud kunstnik Pierre Bonnardi käsitleva filmi taustast ja tähendusest Prantsuse ning […]
“Poor Things” on oma eristuva filmimaailma loomiselt võrdne läbi aegade parimate visionäärlike lavastajate säravaimate töödega. Ja lisaks kannab […]
Kolm sarja, mida ma ei ole pooleli jätnud ja soovitan teistelegi. “Fool Me Once”, Netflix Suurbritannia 2024. Looja […]
Psühholoogiline vaikselt kruttiv draama nagu “Leave The World Behind” kustutab ükshaaval tuntud maailma lampe ja viskab õuele tasapisi […]
“Nii silmailu kui sisu poolest on “Nähtamatu võitlus” tõeliselt kaunis film. Värvirohke visuaal, ülitäpsed kadreeringud, sõrmeotsteni viimistletud koreograafia,” […]
“Langenud lehed” on kuiva huumoriga pritsitud lugu Almast ja Holappast, kes kohtuvad kohalikus karaokebaaris ning armuvad. Alma töötab […]
Tõnu Õnnepalu mõtiskleb Liis Nimiku uut filmi “Päikeseaeg” vaadanuna ääremaa olemuste üle. Dokumentaalfilm: “Päikeseaeg”. Režissöör Liis Nimik. Klara […]
“Liigse originaalsusega film ei üllata, kuid Ruumet loob (vähemalt Eesti filmis) mugavustsoonist kauge paralleelmaailma, milles hommikusöögiks šampus, shibari-töötoad, […]
Rahvusvaheliselt kinnistunud stereotüüp naisest filmis kui pelgast meestegelase tugisambast pole Eestis eriti kinnistunud, samuti ei saa öelda, et […]
Ilmar Raag loeb ja vaatab ulmeklassikasse kuuluvat ”Navigaator Pirxi” ning leiab, et selle kirjutamise aeg oli optimistlikum kui […]
Ivo Uukkivi teeb selle filmi tugevaima rolli, mille kokkupuude reaalsusega on suurem, kui keegi finantssektoris omale kunagi tunnistada […]
Greta Gerwigi “Barbie” on üks aasta üllatajaid – kolme esimese nädalaga ületas kassatulu miljardi dollari piiri ja Greta […]
Tänases filmiskeenes kehtib justkui standard, et film peaks õhku jätma kaaluka narratiivi, mingi teema, vahest isegi poliitilise seisukohavõtu. […]
Eestlased on valmis küpsetanud ühe korraliku ameerikaliku ulmeka. Film: “Lapsmasin” (Eesti). Režissöör-stsenarist Rain Rannu. Osades Johann Urb, Anna […]
“The Diplomat” on keeleline ja poliitiline tulevärk. Seejuures tulistatakse pihta. Võib-olla hooaja parim sari. Sellest kirjutab Märt Milter. […]
Marianne Kõrver on režissöör, kes avab oma dokfilmides kultuuriinimesi ja -nähtusi. Neid filme vaadates tekib ühtaegu kummastus ja […]
Filmiarvustus. Tõnu Karjatse: nagu “Erik Kivisüda”, aga veidi vanemale vaatajale. “Viimane vahipost”
“Viimane vahipost” jääb kuhugi kassafilmi ja autorifilmi vahelisele eikellegimaale – laia vaatajaskonna jaoks liiga komplitseeritud ja festivalide jaoks […]
Vabandust muidugi valimiste ajal iiziriidingu pärast, aga kinohuvilisena on üks mulje minus aina süvenenud ja vormub nüüd ettepanekuks. […]
Järgnev ei ole niivõrd arvustus, kui mõtisklus “Babyloni” kohast ja tähendusest Hollywoodi ja filmikunsti kontekstis. Film: “Babylon”. Režissöör […]
Režissöör Kaupo Kruusiauk võitis Neitsi Maali filmiga “Machina Faust”, mis Kruusiaugule omaselt ei ilustanud peategelast – meenutagem ka […]
Hall, roheline, pruun, valge, veelkord roheline. Ja kontrastiks musta. Umbes selline värvipalett on Martin McDonagh’ uuel linateosel “Inisherini […]
“Naise sõna” näitab, kui tähtis on purustada ületamatuna näiv vaikimise sein selleks, et maailma paremaks muuta, ütleb filmikriitik […]
Ei tehta just liiga palju stiilipuhtaid gooti põnevikke, mida pole keeratud komöödiaks või “vürtsitatud” totrate eriefektidega, “kaasajastades” limaste […]
Filmiajakirjanik Tõnu Karjatse noppis vaatamisväärsusi 11. novembril algava Pimedate Ööde Filmifestivali kavast. PÖFFi ekraanidel on taas üle 400 […]
Marilyni traagiline lugu on nii hullumeelne, et näib ebatõenäolise fiktsioonina, mille pisut aineid tarvitanud stsenaristid on kirjutanud sisuka […]