Harriet Toompere: “Elu läheb edasi. Teater kestab edasi.”

Harriet Toompere. Foto: Laura Pählapuu

Olen alati imetlenud Harriet Toompere naiselikkust ja tarkust, perekeskseid valikuid. Ta kõnetab mind eelkõige sugulashingena. Mu esimene mälupilt temast ei ole mitte laval näitlejana, vaid andunud Sõru jazzifestivali nautijana. Mulle kangastub ta ikka seal, Sõru paadikuuris, publikust eristuvana – muusikast võlutuna nii särasilmsena, tänuliku ilmega lava poole vaatamas, endal põllulilledest pärg peas.

Olen teda näitelaval vähe näinud. Lihtsalt seepärast, et ma ei ela Tallinnas, olen samuti kodule pühendunud ja linnas käies on meie tööajad kattuvad. Nüüd aga tundsin, et tahaksin näha laval just omavanust naist, kahe täiskasvanud poja ema, küpset näitlejat, mõnes suhtedraamas. Ning avastada teda ehk teistsugusena, kui on mu mälupilt. Leidsin endale sobiva kammerliku etenduse Draamateatri maalisaalis. Ning saingi Harrietist täiesti uue pildi. Ta meeldib mulle nüüd veelgi rohkem!

Vestlesime temaga etendusejärgselt koroona-olukorrast teatris, inimsuhete võimalikkusest laval ja elus, enesearengust…

Hedvig Hanson

Hedvig Hanson

Hedvig Hanson on Edasi kaasautor. Tuntud peamiselt tundliku muusikuna, kuid viimastel aastatel tegelenud üha enam ka kirjutamisega, ta on teinud kaastööd Postimehele, ERR Kultuurile, ajakirjale Sensa. Kel huvi rohkem Hedvig Hansoni maaelu kohta teada saada, siis tema raamat “Kirju mandrilt” räägib suures osas just aastaringist maal, tegevustest ja tundmustest, kergustest ja raskustest, mis maaeluga seotud. Loe artikleid (79)