Fotolugu: paradiisilinnu saabumine

Moeetenduse proovis jalutavad modellid laval äsja õmblejate käe alt tulnud komplekte veel käes hoides - isegi nemad näevad lõpptulemust vaid mõni minut enne etenduse algust.

Mis toimub lava taga? Iga etenduse valmimine – olgu tegemist teatri- või moesündmusega – on tavaliselt kõrvaliste pilkude eest hästi peidetud saladus.

Kolmapäeva õhtul esitles Eesti üks hinnatumaid moeloojaid Oksana Tandit oma sellesuvist moekollektsiooni “Paradiisilind”. Kuidas kuue tunniga sünnib kergest kaosest detailideni paigas moeetendus, õnnestus mul jälgida esmakordselt. Ent isegi samm sammult protsessi nähes ei vähene tegelikult etenduse maagia – sest kaamera ees mõne tunni jooksul aset leidev muutus ruumis ja inimestes on lihtsalt lihtsalt totaalne. Detailide täpselt oma õigesse kohta paigutumine on kõrvalseisjale mustkunstnikutrikk, mida ei õpi selgeks lihtsalt pealt vaadates.

Suvi on end sel suvel kaua oodata lasknud. Etenduse kõrghetk saabus tegelikult alles järgmisel hommikul, kui aknast välja vaadates selgus, et paradiisilinnud ongi ka suve kohale toonud.

Kohe pärast esimesena sündmuspaika saabuvaid tehnikuid jõuab kohale meigikunstnik Katrin Sangla. Ei ühtegi tühja minutit, tühja liigutust. Oma töövahendite leidmiseks kahel suurel laual ei kulu kunagi üle sekundi ja sama täpset tegutsemist ootab ta modellidelt ja ülejäänud tiimilt.

Veel viis tundi enne etendust on põnevust ja katsetamist perfektsete toonide leidmisega. Kollektsiooni läbivad toonid on oranž ja sinine – aga milline on just see õige sinine?

Backstage on seekord ootamatult avatud koht – Tornimäe büroohoone fuajee. Mööda kiirustavad inimesed heidavad uudishimulike pilke, ent ei söanda pikalt vaatama jääda.

Juuksur Tamara Korjagina tööhoos.

Oksana Tandit moeetenduse proovis.

Stilist Merit Boeijkensi valitud aksessuaarid koos rõivastega lavale jõudmise eel  – riiete vahetamiseks ja õige käekoti kaasa haaramiseks on modellidel lava taga pärast aega vaid mõnikümmend sekundit.

Ehkki etendus on lühike, vaid pool tundi, on lava taga emotsioonid üleval.

Viimasena astub lavale moelooja Oksana Tandit ise.

Tööpäev lõppeb fotoseina ees.

Silvia Pärmann

Silvia Pärmann

Silvia Pärmann on Edasi toimetaja, fotograaf ja ajakirjanik, kes on viimased kümme aastat toimetanud mitut arhitektuurile, disainile või moele keskenduvat ajakirja. Loe artikleid (52)