Teatriarvustus. Kaja Kann: lavastus, kus kõik on autori mõtte teenistuses. “Ajurünnak”

Foto: Kalev Lilleorg, Rakvere Teater

Kui miski pole nii, nagu paistab, siis võib väga vabalt olla, et tegelikult nihkusid hoopis seinad ja uks jäi paigale, sest kõik on ju omavahel seotud, ütleb Kaja Kann Rakvere Teatri uuslavastust lahates.

Lavastus: “Ajurünnak”. Autor Aaron Loeb (“Ideation”), lavastaja Taago Tubin (Ugala), kunstnik Kristjan Suits (Tallinna Linnateater), heli- ja muusikaline kujundus Taago Tubin, osades Grete Jürgenson, Imre Õunapuu, Peeter Rästas, Elar Vahter ja Märten Matsu. Rakvere Teater, esietendus 14. oktoobril.

Rakvere teatris etendunud Aaron Loebi näidendi “Ajurünnak” seadis lavale Taago Tubin. Totaalne õnnestumine garanteeriti juba näidendi valikuga. “Ajurünnak” on võitnud 2014. aastal USA maineka Will Glickmani auhinna täiusliku dramaturgia eest. Tipp-proffidest ärikonsultantide tiim saab ülesandeks 90 minuti jooksul töötada välja salajane plaan inimkonna päästmiseks pandeemiaohust. Tõepoolest, lugu on üles ehitatud väga metoodiliselt, samm-sammult tuleb juurde andmeid, mille põhjal järeldusi teha. Vaatamata sellele, et kogu tegevus toimub ühes kontoriruumis, on põnev. Tegelikult just tänu sellele ongi põnev.

Kaja Kann

Kaja Kann on kaasaegse tantsu koreograaf, tantsija ja treener, ZUGA ühendatud tantsijate ning OMAtsirkuse üks asutajaid. Tegutseb üha enam ka kultuuriajakirjanikuna ja kirjanikuna. Tema teine raamat "Tänavatüdruk" (2020) pälvis Tallinna Ülikooli kirjanduspreemiate jagamisel eripreemia. Loe artikleid (26)