Teatriarvustus. Karin Allik: püstijalahüvastijätt Paidega. “Übermensch”

ÜBERMENSCH. Foto: Paide Teater

Johannes Richard Sepping oskab enda ja oma vigade üle naerda. Kogu lavastust kattis õrn eneseiroonia loor, kirjutab Karin Allik Paide Teatri luigelaulu “Übermensch” kohta. See on ilus, isiklik ja kogemist väärt püstijalahüvastijätt. Piinlik ei olnud, labane ka mitte.

Lavastus: Paide Teater, “Übermensch”. Autor, lavastaja ja etendaja Johannes Richard Sepping, lavastusdramaturgid Roos Lisette Parmas ja Oliver Issak, kunstnikud Taavi Teevet ja Kairi Mändla, konsultant Tambet Tuisk, helikunstnik Kirill Havanski, valguskunstnik Kermo Pajula. Esietendus 30. septembril 2022 Paide Muusika- ja Teatrimajas.

Püstijalakomöödia ei ole mind kunagi tõmmanud. Kes teab, ehk teen stand-up’ile liiga, aga eemalt vaadates näivad need etteasted koosnevat ikka piinlikest klišeedest ja lamedatest labasustest. Pealegi häirib see rõhutatud ja ebaloomulik tõsidus, millega püstijalakoomikud tihti puändi järel pausi peavad, et publik saaks rahumeeli naerda. Kui aga Paide teater kuulutas välja stand-up’ist inspireeritud lavastuse, nägin hiilgavat võimalust oma eelarvamusi proovile panna. Lavastuses “Übermensch” uurib Paide teatri näitleja Johannes Richard Sepping nimelt huumorit, stand-up’i ja kuuluvustunnet.

Karin Allik

Karin Allik on teatrikriitik. Õpib Tartu Ülikoolis teatriteadust. 2020 nimetati ta Tartu Kultuurikandjaks aasta kultuurikajastaja kategoorias. Loe artikleid (7)