Kelladisainer Janno Roodi: minu jaoks lõppes käekella kui staatusesümboli aeg 90-ndate lõpus. “Kes on kes Eesti moes”

Kelladisainer Janno Roodi. Foto: Iris Kivisalu.

Kelladisainer Janno Roodi on intervjuude andmise asemel eelistanud lasta oma loomingul enda eest rääkida ning rääkima on see inimesed AEGAON-i kelladest tõesti pannud, olgu jutuks siis Damascuse terasest loodud Eesti kõige kallim käekell või kell Tabula Rasa 44, mille näiteks president Kaljulaid Jaapani Kanagawa prefektuuri kubernerile kinkis.

Kümme aastat tagasi sündinud ja vaikselt ning visalt edasi liikunud bränd AEGAON sai tänavu uue hoo sisse värske esinduskaupluse avamisega Rotermanni kvartalis. Lisaks kelladisaineri tööle on Roodi igapäevaselt seotud mööblitootmisega ning viimased kaks aastat on ta pühendunud kohalikku toidutootmist edendava Rohefarmi käimatõmbamisele. Need kõik on teemad, mis lähevad talle korda, ent intervjuus Edasile räägib Roodi AEGAON-i kelladest, mis on lennutanud Eesti maailma kelladisaini kaardile ning aidanud kaasa sellele, et moeteadlike inimeste aksessuaarivalikus oleks kindlasti ka mõni käekell.

Rubriigis “Kes on kes Eesti moes” tutvustame tähelepanuväärseid Eesti disainereid, kes on nihutanud piire siinsel disainiväljal ja loomeettevõtluses. Uurime neilt, kuidas on kujunenud nende töömeetodid ja käekiri, kuidas nad mõtlevad, mida ise suuremateks õnnestumisteks peavad ning kes on neile teekonnal disainimaailmas eeskujuks olnud.

Silvia Pärmann

Silvia Pärmann on Edasi kaasautor, fotograaf ja ajakirjanik, kes on viimased kümme aastat toimetanud mitut arhitektuurile, disainile või moele keskenduvat ajakirja. Loe artikleid (223)